Öt nagy hajógyárból (Uljanik, Brodotrogir, Brodosplit, 3. maj, Viktor Lenac) kettő pénzügyi problémákkal küzd.
Kissé mérséklődtek az amatőr sportolókra vonatkozó sportorvosi előírások: 277/2017. (IX. 21.) Korm. rendelet a sportorvoslás szabályairól és a sportegészségügyi hálózatról szóló 215/2004. (VII. 13.) Korm. rendelet módosításáról … 2. § Az R. „A sportorvos feladatai” alcíme a következő 5/A. §-sal egészül ki: „5/A. § (1) Az 5. § a), b) és h)pontjában foglalt […]
A világ legnagyobb hajókiállítása veszi kezdetét január végén. Ami a hajózáshoz ott nincs, az nem is létezik. Nézzük mit jelent ez a gyakorlatban. Pavilon beosztás Sajtóközlemény A boot Düsseldorf, a világ legnagyobb, a vízisportok élményét 360 fokban bemutató szakvásár egy újabb csúcsrendezvény előtt áll: több mint 1.900 résztvevő vállalattal a 2018-as seregszemle lesz […]
A "konténer akkumulátorokat" a tengerparton fogják feltölteni, napenergia, szélmalmok és megújuló energiaforrásokból.
A versenyautókhoz hasonlóan bukókeret és ötpontos biztonsági övet építettek a hajóba, illetve számos vészkijárat gondoskodik a biztonságról.
Több tucatnyi mentőhajó küzd a térségben a tomboló rendkívül erős széllel, a magas hullámokkal és a hajótestből kiáramló mérgező füsttel.
Ez a cikksorozat nem új. Már önmagában is öt éves. Igazán jelentősége nincs már. Mégis úgy vélem, hogy érdemes egy kicsit előszedni, már csak az érdekesség kedvéért. Lassacskán elővesszük a cikkeket – összesen 8 darabot – és lehet csemegézni, akit érdekel a téma. Most kiderül, vagy legalábbis számomra, hogy kékebb-e. Mindenkinek saját józan eszére bízzuk, […]
Sok minden változott az elmúlt év elején. Azóta viszont nem. Mégis azt hiszem nem haszontalan az információ. Kedvtelési célú kishajó vezetői okmány cseréje válik esedékessé, amennyiben az egészségügyi alkalmasság lejárt és a papír alapú okmány egészségügyi alkalmasságának bejegyzésére szolgáló rovatok beteltek. Az okmány cseréjét a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál (továbbiakban: NFM) kell kezdeményezni írásos kérelem […]
A Melbourne-Hongkong szakasz. A 4. szakasz nehézségei között szerepel a Doldrums. Kissé más körülmények között kell megmutatni, ki a legjobb. Ime egy kis videó, még haladás közben.
Folytatódik az élversenyzőkről szóló sorozat. Érdi Mári, a Vadnai és Gyapjas testvérek után Berecz Zsombor is értékelte a múlt évet a Hunsail.hu-nak. Pályafutása legnagyobb élményét hozta a 2017-es év, Berecz Zsombor emellett beszélt a felhúzókötél okozta kalamajkáról, valamint arról, hogy 2018-ban csakis egy dolog számít. Mi volt 2017-ben a legnagyobb, legemlékezetesebb vitorlázással, versenyekkel kapcsolatos […]
Érdi Mári és a Vadnai testvérek után a 470-essel versenyző páros Gyapjas Balázs és Gyapjas Zsombor számoltak be a Hunsail.hu-nak a múlt évről és az idei terveikről. A tavalyi világbajnokság utolsó napja emlékezetes számukra, de azért akadt komoly gondjuk is 2017-ben. A két versenyző az idén pedig meglepetésre készül. Mi volt 2017-ben a legnagyobb, […]
Ez a cikksorozat nem új. Már önmagában is öt éves. Igazán jelentősége nincs már. Mégis úgy vélem, hogy érdemes egy kicsit előszedni, már csak az érdekesség kedvéért. Lassacskán elővesszük a cikkeket – összesen 8 darabot – és lehet csemegézni, akit érdekel a téma. 7. rész Olvassanak el még néhány véleményt. (02.17-én utólag kiegészítve […]
Best of 2017 – Nagyhajós versenyek A 2017. évi nagyhajós versenyek legjobb pillanatai#versenyek #nagyhajósversenyek #MagyarVitorlásSzövetség Közzétette: Magyar Vitorlás Szövetség – 2018. január 5.
Az első hajót nem is olyan régen, 2011 májusában rakták vízre egy OD osztály első darabjaként. A J osztály szellemének és egy maxi versenygép teljesítményének ötvözete. 2011-ben a Superyacht Kupán debütált Palma de Mallorcán. A hajó egy hosszú fejlesztési projekt eredménye, melynek során a Hoek Design irodája 15 különböző hajó fejlesztésével (különböző hosszúságúak, vízkiszorításúak, […]
Mire emlékszik a legszívesebben Érdi Mári a múlt évből és mit tartott a legnehezebbnek – erről nyilatkozott a versenyző a Hunsail.hu-nak. Beszélt az edzőjével közös munkáról, valamint az idei célokról is. Mi volt 2017-ben a legnagyobb, legemlékezetesebb vitorlázással, versenyekkel kapcsolatot eredményed, emléked? Nagyon sok emlékezetes pillanat volt az elmúlt évben, de három dolgot […]
Promo Tony restoring Dorothy from Tobi Elliott on Vimeo.
” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]
Ez a cikksorozat nem új. Már önmagában is öt éves. Igazán jelentősége nincs már. Mégis úgy vélem, hogy érdemes egy kicsit előszedni, már csak az érdekesség kedvéért. Lassacskán elővesszük a cikkeket – összesen 8 darabot – és lehet csemegézni, akit érdekel a téma. 6. rész Megkérdeztünk néhány a témához közel álló vitorlázót. A […]
A J flotta napjainkban 9 hajóból áll. Sorra vesszük őket és a történetüket. Kezdjük a legöregebbel, a Shamrock V-tel. Hossza: 36,5 méter Vízvonalhossz: 26,7 méter Merülése: 6 méter Vízkiszorítása: 166 tonna Eredeti tervező: Charles E. Nicholson Módosított tervek: Dykstra Naval Architect Vízretétel: 1930 április 14. Camper & Nicholsons Miről lehet felismerni: Az egyetlen fa […]
Ez a cikksorozat nem új. Már önmagában is öt éves. Igazán jelentősége nincs már. Mégis úgy vélem, hogy érdemes egy kicsit előszedni, már csak az érdekesség kedvéért. Lassacskán elővesszük a cikkeket – összesen 8 darabot – és lehet csemegézni, akit érdekel a téma. 5. rész Érdemes egy kicsit boncolgatni az akkori időjárást és az […]
A Wild Oats XI bűnösnek találtatott a Comanche-al szemben és 1 óra időbüntetést kapott. Ez több mint a közöttük lévő 26 perc befutási különbség!! Ezzel az idei versenyt a Comanche nyerte: 01:09:15:24 rekordidővel!!!!
Elképesztő rekord született a Rolex Sydney- Hobart versenyen. A régi rekord 1 nap 13 óra 31 perc 20 másodperc. Mindössze egy évig állt fent. Akkor ezt a Perpetual Loyal 100 lábas maxi hozta, elvéve a Wild Oats XI 2012 rekordját. Az új rekordot a 100 lábas maxi a Wild Oats XI futotta, az ideje: […]
Érdi Mária olimpikon vitorlázó ezüstéremmel zárta az évet! December 17. és 22. között rendezték a spanyolországi Palamosban a 42. Christmas Race vitorlás versenyt az olimpiai és a World Sailing ifjúsági osztályok versenyzőinek. A versenyen öt kontinensről 600 versenyző vett részt 12 hajóosztályban, közöttük négyen magyarok: Érdi Mária olimpikon, női Laser Radialban, Gyapjas Balázs és […]
Ott hagytuk abba, hogy az ezredfordulóra már látszanak nyomai az osztály fellendülésének, de még mindig csak 3 hajó szeli a vizeket. Mégis lassan mintha… 2000-ben a tulajdonosok találkoznak Angliában és megalakítják a J Osztályszövetséget. Elkészítik az osztályelőírást, ahol a megalkotják az eredeti tervekből készülő replika építés szabályait. A Schamrock V nagy felújításon megy keresztül […]
Vitara, Swift vagy Ignis. A Suzuki ikonikus modelljei itthon nagy népszerűségnek örvendenek, sokan ismerik őket. Azt viszont kevesen tudják, hogy a márka piacvezető autói és motorjai mellett, nem csak a szárazföldön, de hajómotorjaival a vízen is rendkívüli teljesítményt nyújt. Merüljünk bele, ismerjük meg jobban a Suzuki Marine Magyarországon is dinamikusan fejlődő üzletágát, és egyben azt […]
Ez a cikksorozat nem új. Már önmagában is öt éves. Igazán jelentősége nincs már. Mégis úgy vélem, hogy érdemes egy kicsit előszedni, már csak az érdekesség kedvéért. Lassacskán elővesszük a cikkeket – összesen 8 darabot – és lehet csemegézni, akit érdekel a téma. 4. rész Amit érdemes tudni, az az, hogy a nap […]
Egy szürke téli estén, december 18-án Kopár István előadást tartott a Sportok Házában a Golden Globe versenyről és felkészüléséről. Körülbelül 70 ember részvételével zajlott az esemény. Kopár István az elmúlt két évet választott hajója felújításával töltötte, hogy 2018. július 1-én ő is ott lehessen az 1968-as Sunday Times Golden Globe Race 50. évfordulójára rendezett […]
Az első sztárokat 1911-ben építették. Az előzmények 1906-ig nyúlnak vissza, amikor egy kisméretű tőkesúlyos one-design osztály jelent meg a Manhasset-öbölben és a szomszédos Long Island szorosban, New York közelében. Az osztály neve Bug (Poloska) volt, melynek terveit Curtis D. Mabry készítette William Gardner tervezőirodájában. Öt évnyi versenyzést követően a Bug osztályból többen is úgy […]